SERIES THINGS

by - kedd, április 09, 2013

Mivel alapvetően rengeteg függőséggel rendelkezem - odavagyok a filmekért, sorozatokért, zenékért (és különösen bizonyos előadókért), imádom a gasztronómiát és a divatot, teljesen rá vagyok kattanva a fotózásra és még sorolhatnám napestig - így úgy gondoltam mivel ez a blog rólam szól, hát szóljon rólam teljes egészében, és ismerjétek meg ezt az oldalamat is.

Bár nem akartam, úgy érzem eddig mintha egy falat húztam volna önmagam és a blog közé, ami bár bután hangzik, mégis helytálló. Nem igazán éreztem eddig, hogy mi számít belőlem soknak, vagy éppen kevésnek, mit oszthatok meg és mit nem, az internetes nézőközönséggel. Mert bár nem álltatom magam azzal, hogy túl sok emberhez eljutnának az írásaim, azért azzal is tisztában vagyok, hogy ami felkerül az internetre, az ott is marad örökre, és ha az ember rosszul ítéli meg, hogy mit tehet fel és mit nem, azután majd verheti a fejét a falba évekig, hogy adott pillanatban hogy lehetett olyan hülye. Mindenesetre már úgy látom, blogot írni vagy úgy érdemes, hogy teljesen átadod magad,  a személyiséged, vagy sehogy. "Ismerek" olyan bloggerinákat, akik igyekeznek a lehető legkevesebbet kiadni magukról, még az arcukat sem mutatják meg a blogon, mert ennyire nem vágynak arra, hogy beazonosítsák őket. Ezzel viszont azt hiszem pont annak a varázsa veszik el, hogy "megismerj" és megszeress egy embert a bejegyzései, gondolatai alapján.
Nem azt mondom, hogy évekre visszamenően árulja el az összes kutyája nevét, írja meg a szüzességének elvesztési dátumát és körülményeit, vagy részletekbe menően tárulkozzon ki az összes családi problémájáról, de ha nem ismerem a személyes gondolatait vagy egyes érdeklődési körét, úgy teljesen személytelenné válik a dolog, nem tudom megkedvelni - mert tulajdonképpen nincs is mit - és ezáltal nem is olvasom majd szívesen, hiába oszt meg minden héten fantasztikus divattippeket, vagy 3 új manikűrt. Ez természetesen az én véleményem, nem feltétlenül kell ezzel egyetérteni, de számomra fontos, hogy tudjam kedvelni azt, akinek az oldalát rendszeresen nézegetem, olvasom. Ha nem tudom megszeretni, gyorsan törlöm is a listából, mert tényleg csak azokra iratkozom fel, akiket érdekesnek tartok - ha ennek az ellenkezőjét tapasztalom, nem maradok tovább.

Ezt a logikát alkalmazva a saját blogomon, úgy látom, hogy nem adtam eddig magamból annyit, amennyit eredetileg szerettem volna, éppen az elején megfogalmazott félelmek miatt. De igyekszem kibújni a komfortzónából, mert úgy érzem szükség van rá. Ha nem teszem meg, teljesen feleslegesen írogatok itt még hetekig, az ihlet majd továbbra is elkerül, végül pedig szedem a sátorfámat, és befejezem a pályafutást itt is, majd a következő nagy lelkesedési hullám alkalmával létrehozok egy újabb oldalt, és így tovább.
Szóval ezentúl úgy hiszem egy kicsit többet kaptok majd belőlem, sikítsatok ha ellenvetés van.

Ééés akkor az eredeti témára visszatérve (ühüm, picit elkalandoztam): sorozatok.
Alapjában véve rengeteget néztem már végig, és nézek jelenleg is, ezek közül szeretném most a figyelmetekbe ajánlani az aktuális kedvenceket, értekezni róluk egy picit, hogy miért is tudtak ennyire közel kerülni a szívemhez.

The Walking Dead

Szerintem ez már beteges. Olyan szinten imádom a zombis sztorikat, ahogy már nem is lenne szabad. Bármit megnézek, elolvasok, aminek poszt-apokaliptikus a témája, amiben végigkövethető, hogy hogyan birkózik meg az emberiség megmaradt része a katasztrófával. Számomra ez rettentő érdekes téma, ha tehetném csak ilyen filmeket és sorozatokat bámulnék napestig, az egyetlen probléma, hogy ezek nagy részén már átrágtam magam. Azzal, hogy megjelent a TWD, életem egyik nagy hiányát foltozták be a készítők. Úgy gondolom nem készült még egyetlen film sem, ami ennyire visszaadná ezt a világot, és betekintést engedne a legalapvetőbb problémákba, amivel a túlélők szembesülhetnek. Szerencsére egy egész sorozatot kaptunk, ami erre helyezi a hangsúlyt. Szvsz, a TWD mesterien van kivitelezve, nagyszerű arányban van jelen az akció és a dráma, igyekeznek kiegyensúlyozni a mérleg nyelvét.
Az a baj, hogy olyan szinten imádom az egész sorozatot, hogy rosszat szinte nem is tudok mondani róla. Természetesen vannak részek, amik nekem is lassabbak a kelleténél, vagy nem értek egyet egy-egy szál lezárásával, de ettől lesz izgalmas az egész, hogy nem mi irányítjuk. Szóval akit érdekelnek az ilyen sztorik, azoknak nyugodt szívvel ajánlom, erős függőséget okoz. 


Pretty Little Liars 

Amennyire nem akartam eleinte elkezdeni, 3 rész után már annyira nem tudtam leszokni róla. Jó, oké, nem a legtökéletesebben kivitelezett sorozat, amit valaha láttam - vannak elvarratlan szálak, és bakik is, amit mondjuk ennyi csavar után nem is csodálok - de kétségkívül nagyon izgalmas és fordulatos.
Szeretem az ilyen krimis, rejtélyes témákat, és be kell valljam, ez az a sorozat, amitől először volt rémálmom. Bármilyen horrort, vagy a TWD-t is simán végignézem, de ez a titkolózós, ijesztő A-team kifogott rajtam, és konkrétan fekete kapucnis emberekkel álmodom rosszabb éjszakáimon. Nagyon szeretem szinte az összes fontos karaktert, a lányokat is kivétel nélkül, és már szinte megesz a penész, hogy kitaláljam ki lehet a titokzatos A, és mi ennek az egész horrornak a lényege. Szóval ezt is nagyon ajánlom, főleg azoknak, akik bírják a nyomozgatós témákat meg a csajos sztorikat is.

Supernatural

Ohh, a Supnat. Az első 5 évad a tökéletesség határát súrolta, kívülről fújom őket, akármikor képes vagyok megnézni bármelyik részt. Aztán történt valami. A hatodik évad már veszített a lendületből, és bár sem az, sem a hetedik nem volt rossz, hiányzott belőlük valami. Jelenleg fut a nyolcadik évad, és még mindig nem tudtam eldönteni, hogy szeretem-e vagy sem. Sajnos kezdem úgy érezni, hogy elfáradt a sorozat, és néha már csak lojalitásból nézem, pedig egy időben ezt el sem tudtam volna képzelni.
Mindenesetre az, hogy ez az évad részemről vegyes érzéseket szül, nyilván semmit nem von le az előzők értékéből. Mindkét fiút - és az egész castot - borzasztóan szeretem, és szerintem főleg Jensen valami kiemelkedően remek színész. Teljesen le vagyok döbbenve, hogy még semmilyen komolyabb díjat nem tudott bezsebelni, pedig abszolút megérdemelné. Az egész show humorát, légkörét, monda- és legendavilágát nagyon szeretem, és az esetleges negatív véleményeim ellenére is mindenkinek szívből ajánlom, már csak a két idjit miatt is abszolút megéri nézni. Mondjuk horror-kedvelők előnyben - habár csak az első 3 évadnál. 

Game of Thrones

Sajnos még nem kezdtem el az új évadot - Gyével minden olyan sorozatot amit mindketten szeretünk, együtt nézünk, és erre még nem került sor - de már nagyon várom. Az első kettő hibátlanra sikerült, és bár én nem olvastam a könyveket, engem nagyon meggyőzött. Mondjuk ez igenigen furcsa, hogy pont én nem vettem rá magamat a könyvekre, de az a tapasztalatom, hogy ha valami - egy film, vagy egy sorozat - nagyon tetszik, ami könyv alapján készült, akkor ha utána elolvasom a könyvet, azt valamiért kevésbé szoktam szeretni. Imádom például a The Notebook-ot, a legszebb szerelmes film, amit valaha láttam, kívülről tudom, de amikor elolvastam a könyvet, gyengének és súlytalannak éreztem a filmhez képest. Szóval most már így marad, én nem fogok a hatalmas kötetekkel a táskámban rohangálni, de ezzel már megbékéltem. Fantasy-rajongóknak erősen ajánlott! 

Ti melyik sorozatot bírjátok legjobban? :)

You May Also Like

2 megjegyzés

  1. Minden bejegyzést végig olvastam, és a végén úr isten mennyi mindenben hasonlítunk érzés fogott el. Legszívesebben minden bejegyzéshez írtam volna, de akkor biztos hogy kelekótyának gondoltál volna hogy ki ez az őrült nőszemély, bár lehet h ez után is. :)

    A The Walking Dead nem nem nézem, valahogy nem igazán az én műfajom, azok alapján amiket olvastam róla.
    A PLL nálam is kedvenc, viszont szerintem már eléggé ellaposodott a történet iszonyatosan húzzák mint a rétestésztát és ami még talán az első évadban kérdőjel volt az valahogy még a harmadik évadban sem került rá válasz. Kezdem kicsit őszintén unni.
    A Supernatural sajnos még a harmadik évadon se rágtam magam végig nem még a nyolcadikon. De nagyon szeretem. Imádom amikor a fiúk egymással viccelődnek. Kedvenc részek. :D:D Nyári terv: ledarálni az évadokat!:))
    Game of Thrones-ról sajnos csak halottam róla, tervezem az első részét megnézni. Csak jókat olvasok róla úgyhogy hátha bejön a dolog. :D

    Remélem nem baj de beraktalak a kedvencek közé! :)
    Kicsit hosszú lett, bocsánat! :$ thisisannep.blogspot.hu

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ismerem az érzést, és imádom. Olyankor tudok legjobban beleszeretni egy blogba, ha érzem azt, hogy szinte minden érdekel rajta, mert annyira hasonlítunk egymásra az írójával. És nagyon örülök, hogy te hasonlóan érzel az én blogommal kapcsolatban, ez nekem hatalmas élmény ám, de tényleg! :)

      A PLL-el kapcsolatban egyetértek, remélem, hogy a negyedik évad körültekintőbben lesz megírva és kidolgozva, mert a harmadik nekem túlzottan zavaros és csavaros volt. Már konkrétan semmit nem értettem a végére, és úgy gondolom, hogy nagyon túlvariálták az írók. El tudom képzelni, hogy már ők se nagyon tudták a végén, hogy mi is a helyzet. :D

      A Supernatural pedig tényleg zseniális, el is hiszem, hogy szereted, az első évadok, na azok voltak csak az igazán tökéletesek. Egy rossz szavam se lehet rájuk. :)

      A GOT-hoz is kell néha gyomor, de alapvetően nagyon izgalmas és érdekes sorozat, mint egy mese, teljesen magával tud ragadni. Meg nekem gyomrom is van hozzá, szóval én totálisan bele tudtam szeretni. :D

      Baj?! Te viccelsz? :D Nagyon örülök neki, és köszönöm szépen! :)

      Törlés